Projekty współfinansowane z funduszy Unii Europejskiej
-
Centrum Bezpieczeństwa Transportu i Diagnostyki Pojazdów
Kierownik projektu: Anna Kieracińska
E-mail: a.kieracinska@pimot.org.pl
Kierownik projektu: Krzysztof Biernat
E-mail: k.biernat@pimot.org.pl
-
Reaktywacja polskiego przemysłu motoryzacyjnego – wdrożenie pojazdu osobowego „Syrenka”
dofinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Tytuł projektu: „Reaktywacja polskiego przemysłu motoryzacyjnego – wdrożenie pojazdu osobowego „Syrenka”. Nr Umowy: Umowa nr UOD-DEM-1-529/001 Całkowita wartość projektu: 7.440.000,00 PLN Kwota dofinansowania z NCBR: 4.491.000,00 PLN Cel projektu: Celem projektu jest reaktywacja historycznej polskiej marki motoryzacyjnej. Dzięki nowym technologiom i narzędziom będzie można uruchomić ponownie produkcję tej kultowej marki. Nadwozie pojazdów wykonane zostanie z lekkich materiałów kompozytowych które wsparte na nowoczesnej konstrukcji nośnej, przy uwzględnieniu nowoczesnej stylistyki stanowić będzie doskonałą bryłę pojazdu spełniającą wszystkie wymagania dyrektyw i regulaminów unijnych. Klasyczny spalinowy napęd stosowany w przeszłości zostanie zastąpiony nowym niskoemisyjnym napędem, oraz alternatywnie ekologicznym napędem elektrycznym który w połączeniu z nowoczesnym układem jezdnym zapewni pojazdom bardzo dobre osiągi przy niskich kosztach eksploatacji Okres realizacji: listopad 2013 – marzec 2016 Projekt realizowany jest przez konsorcjum naukowo-przemysłowe, w skład którego wchodzą: AMZ - Kutno Sp. z o.o. – Lider, Przemysłowy Instytut Motoryzacji – Członek Konsorcjum
|
-
Przemysłowy Instytut Motoryzacji podpisał z Agencją Wykonawczą ds. Innowacyjności i Sieci (INEA) Komisji Europejskiej umowę o dofinansowanie projektu badawczego pn. „Badania optymalizujące funkcjonowanie i rozmieszczenie stacji paliw alternatywnych sieci bazowej TEN-T". Wartość projektu 1.787.000.- EUR, a poziom dofinansowania ze środków Unii Europejskiej 85%.
Projekt przewiduje m. in. (1) budowę pilotażowej, demonstracyjnej stacji tankowania alternatywnych paliw metanowych CNG i LNG na terenie Instytutu przy ulicy Jagiellońskiej 55 w Warszawie; (3) przeprowadzenie badań terenowych w zakresie optymalnego rozmieszczenia infrastruktury umożliwiającej tankowanie paliw alternatywnych wzdłuż sieci bazowej TEN-T oraz (3) sporządzenie analiz umożliwiające skuteczne wdrożenie stosowania paliw alternatywnych w transporcie.
Realizacje projektu przebiegać będzie w okresie 36 miesięcy.